close
最近有點懶的寫網誌
也許這事對我而言是件好事

基本上我的心情愈差我的網誌似乎寫的愈多,在某個範圍之內

有點想念一些那些久未聯絡的朋友,文字常常是我與他們唯一的交流工具
畢竟我有時比較喜歡以文字為談話工具,尤其不習慣講電話
可能要多練習吧我想
:D...

有些深層的東西我也聊不出來,而文字是一種工具
---
今晚我似乎心情很好
不知怎地
昨晚也是

好像事情久了就真的可以淡然處之了
畢竟沒有人喜歡永遠的與自己做對
---
最近在努力調作息
雖然努力的不是很順利
畢竟積習已久,似乎不是說改就能改了
而有時朋友的邀約我也不太願意拒絕

最近作業很多
(好像沒有少過...)
蠻高興真的參予到"寫"group memorandom了
也沒有真的寫到..不過比起之前只貢獻idea和討論
這次幫忙revise覺得比較充實
其實美國人寫的文章用的字我也用的出來
不過每次拿到paper看見上面標了不少awkward sentence structure/word choice就覺得頗哭爸
想想其實仔細一點,那些鬼東西其實也是可以避免
---
上個禮拜其實完成不少作業
而且Quality都還不錯
有一科考試應該有機會100
不過那科平均應該有90吧...
我的Finance pop quiz第一次全部寫出來了...(H)
之前最高只有3/5...
---
下禮拜還是蠻忙的,比較擔心Finance,畢竟他現在的成績最需要我照顧

其實並沒有很喜歡自己這樣,雖然也不討厭
感覺很充實,目標也看似明確
也沒有前陣子空空空空的那種覺得自己輕如空氣
只是好像少了什麼...
還是只是有些部分的我的欲求不滿
---

還是有些問題沒有解決
其實那些問題也許永遠會這樣一直困擾著我
前陣子寫的東西變少,而念的網誌和文章變多
和朋友以及那些未來的朋友談話也有變多(和最近的以前的我比起來)

似乎我們都被一些事情共同這困擾著
而自認寫的東西跳不出這個框框讓我覺得有點挫折
但是也許寫作本身..最大的聽眾是自己而不是別人
也許啦...

---
禮拜三晚上的時候和我Bible study的老師吃飯
聊了不少有意思的問題
1. Since we are all created by God, essentially we did not exist before he created us.
Christians believe that one will be saved and be able to live in the heaven if he believes in God and follows the word of the God, i.e. the Bible, and one like me who does not believe will be sent to the Hell...or somewhere but the heaven...
However, although it is a bless to be able to live on the Heaven, people who for whatever reasons can not live on the Heaven, who does not get to live eternally, are at least lucky enough to be created to live on the Earth during their life time...After all, they did not exist at the first place and now get the 70, 80 years to live...

2. The lady stated the difference in love existing in humans' life and compared it to the love of God. She said that "only the love of God is eternal and unconditional while humans' love are conditional..
I personally think that although, for humans' love, oftentimes that is the case, but those should not be regarded as "love." And on Earth, there is also true love, sacrificing love without asking for return etc.

3. Why is it too late to believe in God, to repent at the moment when they are facing the final judge? (during the skit when they were determined whether they should be sent to the Hell or the Heaven)

4. Did the 12 disciple end up going for they lost the faith on Jesus by abandoning him when he was hung on the cross?

5. How did you guys actually know the fact that Jesus resurrected? Did he resurrect every year??

有些問題真的是蠢到極點
不過不破則不立
就像虛竹下棋需要先自毀一棋的那種感覺
恩 我的中/英文都還有待加強

今天難得運動到了
去打了一個下午的壘球,空檔時玩了一會飛盤
晚上吃很正的中國菜

在一個月多月就暑假了 :)
暑假for most people but me.
不過至少又是一個新的開始




arrow
arrow
    全站熱搜

    veryjasper 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()